مقالات

روشنایی خیابان با تکنولوژی LED

روشنایی خیابان با تکنولوژی LED

روشنایی خیابان با تکنولوژی LED می تواند بهترین گزینه جهت ایجاد روشنایی محیط باشد و با توجه به این نکته که پیشرفت تکنولوژی در صنعت روشنایی رو به صعود است.

اکثر افرادی که به طور معمول مسئول نورپردازی در شهر ها هستند نیز به دنبال بالا بردن کیفیت نور، بهره وری انرژی و سازگاری آن با محیط زیست می باشند.

در گذشته لامپ به تنهایی روشنایی یک معبر به حساب می آمد اما در حال حاضر چراغ خیابانی در انواع مختلف هستند که می توانند این نیاز را به طور کامل بر طرف کنند.

در ۵ سال گذشته فرآیند های تولید و طراحی ها در صنعت LED بسیار تغییر کرده اند. این تغییرات در تکنولوژی سبب شده است تا تولید کنندگان چراغ های خیابانی تغییر مسیر داده و برای بهره وری و افزایش نور محصولات خود تلاش کنند.

طراحی تجهیزات الکترونیکی چراغ خیابانی

تجهیزات طراحی شده برای  روشنایی خیابان با تکنولوژی LED و نورافکن ها باید به نحوی باشد که محصولات از مقاومت و کیفیتی بالایی برخوردار باشند.

این امر باعث می شود زمانی که در شرایط عملیاتی سخت و شدید مانند: ضربه، رطوبت، نوسانات برق و دیگر عوامل محیطی قرار می گیرند، دچار آسیب دیدگی نشده و کارایی خود را ازدست ندهند.

در نتیجه طراحان و تولید کنندگان این صنعت در حوزه نورپردازی معابر ، لازم است برای ایجاد روشنایی به صورت گسترده ، از چراغ های خیابانی که دارای راندمان بالا و مقاومت در برابر نفوذ و ضربه باشند، استفاده کنند.

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی تعدادی از چراغ های خیابانی بپردازیم. مهم ترین این تجهیزات عبارتند از:

چراغ خیابانی مدرن

طراحی و ساخت پایه چراغ های خیابانی Embrace تنها بخشی از پروژه نورپردازی در فضا های شهری، نوسازی، پیاده رو ها و… بوده است.

در این مسیر است که قسمتی از سرآشیبی ها به گونه ای بازسازی شده اند که افراد معلول و سالمندان بتوانند به راحتی در آن ها تردد کنند. جالب است بدانید که تعداد زیادی از تجهیزات شهری نیز در راستای این مسیر طراحی، تولید و عرضه می شوند.

از مهم ترین و پرکاربرد ترین این تجهیزات می توان به پایه چراغ های خیابانی مدرن و بینظیر Embrace، نرده های مخصوص و دستگیره دار و همچنین طراحی بروز برخی از نیمکت ها اشاره کرد.

همین طراحی های ساده اما کاربردی و خلاقه در مکان های مختلف سبب سهولت افراد سالمند، کم توان و حتی کودکان برای عبور از مسیر های مختلف شده است.

پیشنهاد میکنیم مطالعه ی مقاله ی نکات مهم هنگام نصب چراغ های خیابانی را از دست ندهید.

روشنایی خیابان با تکنولوژی LED - رایان نور

چراغ خیابانی کایفونگ

چراغ های منحصر به فرد Embrace که به عنوان یکی از تجهیزات تزئینی خیابانی است که توانسته روشنایی وسیع و بینظیری را در مسیر های پیاده روی و همچنین درختان اطراف آن فراهم کند.

جالب است بدانید که از این مدل چراغ های خیابانی به عنوان نمادی برای انجمن کایفونگ یاد می شود.

چراغ های خیابانی Embrace  که به چراغ های کایفونگ نیز معروف هستند، توانسته اند ماموریت ها و ماهیت این نهاد گسترده و برجسته را بیش از پیش نمایان سازند.

همین امر سبب شده است امروزه تمام افراد بتوانند به طور کاملا مساوی از خدمات و محصولات موجود در جامعه بهره مند شوند.

مقاله ی تفاوت چراغ های خیابانی سنتی و LED را از دست ندهید.

چراغ خیابانی آغوشی

از دیگر چراغ های خیابانی بسیار پر طرفدار می توان به چراغ خیابانی آغوشی اشاره کرد. به صورت کلی 5 نوع پایه چراغ خیابانی در این دسته موجود می باشد که 3 تا از آن ها به شکل دایره وار و پیچ خورده به دور درختان تنیده شده به گونه ای که انگار درخت و چراغ یکدیگر را در آغوش گرفته اند.

این 3 مدل چراغ خیابانی نیز نمایانگر یکی دیگر از نماد های اهداف انجمن کایفونگ که در راستای خدمت رسانی به افراد سالخورده و حتی جوانان کم توان بوده، طراحی و تولید شده است.

2 مدل دیگر این چراغ های آغوشی به دو شاخه تقسیم شده اند. درست همانند شخصی که دست هایش را برای خوش آمد گویی و استقبال باز کرده است.

بسیار قابل تامل می باشد که تمامی چراغ های خیابانی ذکر شده از فولاد نرم و رنگ اپوکسی ساخته می شوند.

یکی دیگر از طراحی های منحصر به فرد و خلاقانه چراغ های خیابانی ، نور هایی است که درون سازه های آلومینیومی و قسمت بالای نرده ها در امتداد مسیر تعبیه شده اند. توجه داشته باشید که این کار برای یکپارچه سازی نرده ها و افزایش روشنایی محوطه صورت گرفته است.

همچنین بر روی سطح شیب دار این سازه ها، نور بسیار ظریف و سایه مانندی ایجاد شده که در واقع جدا از افزایش جذابیت محیط، یک راهنمای بصری کاربردی برای رهگذران نیز محسوب می شود.

بنابراین می توان گفت که این نورپردازی خیابانی ، به افراد کمک خواهد کرد در طی شب مسیر خود را به راحتی پیدا کنند.

روشنایی خیابان با تکنولوژی LED

رایان نور ارائه دهنده بهترین چراغ خیابانی

چنانچه نیازمند مدل های مختلفی از چراغ خیابانی هستید، فروشگاه بزرگ رایان نور بسیار خرسند است که می تواند این محصولات را با مناسب ترین قیمت و بالا ترین درصد کیفیت، در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

همچنین رایان نور پیشرو در زمینه فروش انواع محصولات روشنایی ال ای دی نیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به دیگر مقالات ما با عنوان راهنمای خرید پروژکتور های LED مراجعه کنید.

پیشنهاد میکنیم صفحه اینستاگرام ما را هم دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =