مقالات

لامپ اس ام دی و تکنولوژی SMT

لامپ SMD

لامپ SMD به معنای قطعات نصب سطحی بوده که از تکنولوژی SMT برخوردار می باشد. این قطعات از قطعات نوری مانند LED و الکترونیکی همانند مقاومت – آی سی و همچنین سوکت های الکترونیکی می باشد.

تکنولوژی پیشرفته SMD در لامپ های ال ای دی منجر به ساخت و تولید لامپ های کارآمد، وضوح بالا، حجم کم و با تنوع رنگ بالایی همراه با صرفه جویی لازم در انرژی با اسم لامپ SMD شده است.

با توجه به رقابت برای رسیدن به منافع مالی و کسب اعتبار در بازار و نیاز شدید در جهت افزایش قابلیت ها و همچنین برای داشتن صفحه هایی با سایزها و اندازه های کوچک تر استفاده از این نوع تکنولوژی را در پی داشته است.

هدف استفاده از لامپ SMD

با توجه به رقابت برای رسیدن به منافع مالی و کسب اعتبار در بازار و نیاز شدید در جهت افزایش قابلیت ها و همچنین برای داشتن صفحه هایی با سایزها و اندازه های کوچک تر استفاده از این نوع تکنولوژی را در پی داشته است.

چگونگی کنارهم قرار گرفتن قطعات اس ام دی توسط خمیر قلع

برای قرارگیری این قطعات به صورت دستی در کنار یکدیگر می توانید از سیم های لحیم نازک استفاده کنید و اما اگر قصد تولید بردهای الکترونیکی را دارید، استنسیل را با استفاده از طلق های موجود در بازار و با استفاده از دستگاه های لیزر ساخته و استفاده نمایید.

مزایای لامپ SMD

ال ای دی های بهره مند شده از این نوع تکنولوژی دارای دو یا چند پایه برای لحیم کاری می باشند و همراه با پد مخصوص برای منتقل کردن حرارت.

در حالت عادی جنس این پد باید از مس باکیفیت باشد، به همین علت ال ای دی هایی که فاقد مس مرغوب و یا فلزات مناسب می باشند، در انتقال حرارت به مشکل برخواهند خورد و در نهایت این امر سبب کاهش طول عمر مفید و استاندارد آن ها می شود.

لامپ های اس ام دی در نتیجه رسیدن ولتاژ برق، روشن خواهند شد و به حداکثر نور خود دست پیدا می کنند.

برخلاف این که در لامپ های معمولی نور در تمام جهات می تابد ولی در این نوع لامپ ها با توجه به نیاز شما این تابش نور تنظیم می شود.

و یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزیت های این نوع لامپ ها مصرف پایین آن ها در مقایسه با لامپ های معمولی می باشد.

پیشنهاد میکنیم که مطالعه مقاله ی خرید انواع پروژکتورهای ال ای دی را از دست ندهید.

لامپ SMD

مزایای تکنولوژی لامپ SMD

مزایای تکنولوژی اس ام دی را می توان با توجه به مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، تفکیک نمود که عبارتند از:

روشنایی و نورپردازی بدون تیرگی و ملایم

این نوع لامپ ها دارای زاویه 120 درجه ای می باشند که نسبت به لامپ های هالوژنی زاویه بیش تری دارند و به همین علت فضای بیش تر و بازتری را پوشش می دهند.

در لامپ های اس ام دی برخلاف لامپ های ال ای دی که تمرکز نور بیش تری داشتند و پخش نور ضعیف بود این ایرادات در آن ها رفع شده است.

طول عمر بالا

هزینه های تعمیر و نگهداری در ساختمان هایی که از لامپ های اس ام دی استفاده می کنند کاهش پیدا کرده است به این صورت که در صورت خرابی می توان کل برد لامپ را با هزینه کمتری تعویض کرد.

صرفه جویی در انرژی

از مهم ترین پیشرفت های تکنولوژی SMD کیفیت بالای نور در ازای مصرف انرژی بسیار پایین می باشد.

گستردگی استفاده

امروزه در تولید بسیاری از ابزارآلات نورانی از لامپ های اس ام دی با توجه به صرفه جویی در مصرف و کیفیت بالای نوردهی استفاده می شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی راهنمای خرید پروژکتورهای LED را هم مطالعه کنید.

لامپ SMD - رایان نور

خرید لامپ SMD رایان نور

شرکت رایان نور با تولید لامپ های اس ام دی باکیفیت و کم مصرف می‌تواند کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های انبارها و سالن‌های بزرگ و نیز ساختمان ها کند.

این لامپ ها تولید این شرکت بوده و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نیز می‌باشد. برای اینکه از اصل بودن این کالاها مطمئن شوید، رایان نور طی شرایط خاصی خدمات ضمانت 72 ساعته بازگشت کالا را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

در صورت بی کیفیت بودن و یا مشکل داشتن کالا می‌توانید ظرف 72 ساعت آن را مرجوع کنید. این امر به معنی میزان اعتماد ما به تولیدات خود است.

همچنین می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر به اینستاگرام مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =