مقالات

خرید پروژکتور رشد گیاه و قیمت آن در سال 1401

پروژکتور رشد گیاه

کسانی که در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت دارند حتما با نام پروژکتور یا لامپ رشد گیاه آشنا هستند. این نوع لامپ ها در گلخانه ها بیشتر قابل استفاده هستند و با تابیدن نور مصنوعی باعث رشد گیاه می شوند.

بنابراین، انتخاب یک پروژکتور مناسب برای کسانی که در حوزه گل و گیاه کار می کنند بسیار اهمیت دارد. زیرا این افراد به دنبال این هستند که تا با کمترین هزینه بتوانند رشد گیاهان را افزایش دهند.

دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه

امروزه به دلیل کمبود فضای آزاد، استفاده از گلخانه ها برای پرورش گیاه لازم است. اما این را می دانید که رشد گیاه بدون نور کافی امکان پذیر نیست. به همین دلیل اولین دلیلی که استفاده از (لامپ رشد گیاه) را برای باغبانان الزامی کرده است، رشد گیاه است.

در ادامه مقاله برخی از دلایل مهم استفاده از پروژکتور رشد گیاه را به تفصیل بیان خواهیم کرد.

برای مشاهده پروژه های انجام شده در زمینه نورپردازی محوطه روی لینک پروژه های رایان نور کلیک کنید.

نداشتن فضای کافی برای پرورش گیاه

برخی از افراد از لامپ های LED برای رشد گیاه استفاده می کنند که علاوه بر نوردهی کمتر مصرف انرژی بالایی نیز دارد. زیرا مجبورید از چندین لامپ در یک فضای بزرگتر استفاده کنید.

پروژکتور رشد گیاه از تجهیزات نورپردازی است که صرفا در گلخانه ها کاربرد دارد و در فضاهای بزرگتر نورپردازی بیشتری دارد. از مزایای استفاده از پروژکتور رشد گیاه می توان به حداقل توان مصرفی آن اشاره کرد که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.  

پروژکتور رشد گیاه - رایان نور

قابلیت کنترل نور پروژکتور رشد گیاه

علاوه بر طیف نور لامپ، شدت نور نیز باید قابل کنترل باشد. چرا که برخی از گیاهان وجود دارند که برای رشد بهتر به نورهای خاصی مانند قرمز یا زرد نیاز دارند.

برخی از گیاهان در مرحله جوانه زنی به 16 ساعت نوردهی و در مرحله رشد اصلی به 18 ساعت نوردهی نیاز خواهند داشت. به همین دلیل لازم است تا از پروژکتورهایی استفاده کنید که بتوانید شدت نور را به صورت خودکار تنظیم کنید.

مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم: خرید والواشر دیجیتال با قیمت مناسب

طیف نوری پروژکتور رشد گیاه

معمولا لامپ های رشد گیاه دارای نورهای خاصی هستند که برای رشد برخی از گیاهان الزامی است. علاوه براین، می توانید از نورهای ترکیبی قرمز و آبی برای پرورش گیاهان استفاده کنید. معمولا از نور قرمز در مرحله رویش گیاه و از نور آبی برای مرحله رشد گل استفاده می کنند.

امروزه پروژکتورهای رشد گیاه از نوع فول اسپکتروم فرآیند پرورش گیاهان را بهینه ساخته است. زیرا این نوع پروژکتورها انواع طیف نوری خورشید را دارند و تاثیر بسزایی در رشد گیاه دارد.

برخورداری از سیستم خنک کنندگی

عموما استفاده از لامپ های رشد گیاه حرارت زیادی را از خود تولید می کند. چرا که مدت طولانی در حال نوردهی است و نیاز به یک سیستم خنک کننده برای کاهش دما الزامی است.

این امر طبیعی است که افزایش حرارت در کاهش طول عمر لامپ و راندمان آن تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین بهتر است پروژکتورهای رشد گیاه را جایگزین لامپ های ال ای دی کنید تا استفاده بهینه ای را تجربه کنید.

پروژکتور رشد گیاه - قیمت پروژکتور

ویژگی های نور پروژکتور رشد گیاه

پروژکتور های رشد گیاه اغلب دارای طیف کاملی از رنگ ها مانند قرمز، آبی و زرد هستند. وجود این نورها باعث می شود تا رشد گیاهان به صورت بهینه صورت بگیرد.

به عنوان مثال، ترکیب نور قرمز و آبی سطح نور یکنواختی را برای رشد گیاه فراهم می کند. یکی از مزایای پروژکتور رشد گیاه قابلیت تنظیم نور است که می توان در مراحل مختلف رشد گیاه انجام داد. زیرا بعضی از گیاهان در مراحل مختلف رشد به نوردهی کم و زیاد نیاز دارند.  

نکاتی که هنگام خرید پروژکتور رشد گیاه باید در نظر داشته باشید

با توجه به اینکه انواع مختلفی از پروژکتورهای رشد گیاه در بازار موجود است، از لحاظ کارکرد و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. قبل از خرید پروژکتور رشد گیاه بهتر است برخی عوامل مهم مانند ابعاد فضای مورد نظر، نوع گیاهان و میزان مصرف انرژی را در نظر بگیرید.

اولین نکته ای هنگام خرید باید توجه داشته باشید، این است که طیف نوری پروژکتور رشد گیاه را بررسی کنید. مورد دوم مربوط به کنترل نور پروژکتور است که برخورداری از این ویژگی فرآیند رشد گیاهان را به بهترین شکل بهبود می بخشد. زیرا شما می توانید به صورت دلخواه ساعات نوردهی گیاه را تنظیم کنید.

برخی از پروژکتورهای رشد گیاه دارای سیستم خنک کنندگی هستند، اما برخی از آن ها از این قابلیت برخوردار نیستند. بهتر است به دنبال پروژکتوری باشید که دارای یک سیستم خنک کننده باشد.

فروشگاه رایان نور بهترین نوع پروژکتور رشد گیاه را با قیمت مناسب به شما عرضه می کند. برای ثبت سفارش می توانید با ما تماس بگیرید.

خرید بهترین پروژکتور رشد گیاه از فروشگاه رایان نور

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان کردیم، با اهمیت استفاده از پروژکتورهای رشد گیاه و نکات مهم خرید آن آشنا شدید. شرکت رایان نور تولید کننده انواع تجهیزات نورپردازی از قبیل المان های نوری، سنگ نورانی، چراغ استخری، پنل لایت و غیره می باشد.

ما با تضمین کیفیت محصول و قیمت مناسب آماده ایم تا انواع ملزومات نور و روشنایی را به شما عرضه کنیم. برای سفارش محصول می توانید با کارشناسان بخش فروش تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 20 =