مقالات

خرید بهترین لامپ رشد گیاه در سال 1401

لامپ رشد گیاه

امروزه به دلیل کمبود فضای آزاد، اغلب گیاهان در محیط های بسته مانند گلخانه ها پرورش می یابند. اما چه نوع لامپ هایی برای رشد آن ها لازم است؟ آیا استفاده از لامپ رشد گیاه می تواند همانند نور خورشید تاثیر مثبتی بر رشد گیاهان داشته باشد.

به دلیل تغییرات فصلی یا کمبود فضای پنجره، تامین نور کافی برای گیاهان آپارتمانی  و کشاورزی که  در محیط های بسته پرورش داده می شوند دشوار است. اگر قصد پرورش گیاه در منزل خود را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا با انواع لامپ رشد گیاه آشنا شوید و بتوانید بهترین طیف نوری را برای گیاهان فراهم کنید.

شرکت رایان نور انواع پروژه های نورپردازی محوطه، نورپردازی داخلی، نورپردازی شهری و غیره را برای شما انجام خواهد داد.

لامپ های ال ای دی رشد گیاه

از رایج ترین لامپ های رشد گیاهان است که بسیار کارآمد هستند و در مقایسه با روشنایی خود گرمای بسیار کمی تولید می کنند. چراغ‌های LED معمولاً نوری با طیف کامل را برای رشد گیاهان ارائه می‌ کنند، اما بسیاری از آنها را می‌توان با پهنای باند خاصی که گیاهان شما نیاز دارند نیز تنظیم کرد. 

چندین محصول LED را می توان برای ارائه سطوح مختلف شدت در ساعات مختلف روز برنامه ریزی کرد و برخی حتی می توانند فناوری هوشمندی ارائه دهند که به شما امکان می دهد آنها را با تلفن هوشمند خود کنترل نمایید.

لامپ های رشته ای رشد گیاه

این لامپ ها برای روشن ‌کردن یک اتاق یا پرورش گیاهان آپارتمانی کم‌ نور مانند تاک، سرخس یا دراسنا مناسب هستند. آنها کاربرد محدودی برای رشد گیاهان با نیاز نوری بالاتر دارند. لامپ های رشته ای حدود 10 درصد انرژی خود را به عنوان نور و 90 درصد آن با گرما تبدیل می نمایند. بنابراین، بهترین گزینه برای پرورش گیاهان می باشد پس بهتر است که در انتخاب خود دقت نمایید.

برای مشاهده انواع محصولات نورپردازی و ثبت سفارش می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

لامپ رشد گیاه - قیمت لامپ رشد گیاه

لامپ های فلورسنت رشد گیاه

این لامپ ها برای گیاهانی که نیاز به نور کم تا متوسط دارند، مانند بنفشه آفریقایی، ایده آل هستند. آنها همچنین برای رشد سبزیجات در داخل خانه گزینه عالی هستند. این چراغ های رشد گیاه معمولاً در لامپ های لوله مانند در اندازه های متفاوت از جمله T5، T8 و T12 عرضه می شوند.

مزایای استفاده از لامپ فلورسنت

هرچه لامپ باریکتر باشد، به دلیل مساحت سطح کوچکتر، کارآمدتر و روشن تر است. علاوه بر این، لامپ های فلورسنت 75 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای مصرف می کنند. بنابراین، برای مثال، یک لامپ فلورسنت 25 واتی تقریباً به اندازه یک لامپ رشته ای 100 وات نور ساطع می کند.

سیستم‌های T5 تقریباً دوبرابر مقدار نور در هر لوله نسبت به دیگر چراغ‌ های فلورسنت استاندارد منتشر می ‌کنند. آنها 6500 کلوین و طیف کامل نور شدیدی را ساطع می کنند.

کلوین در واقع واحد دمای رنگ است که برای اندازه گیری سفیدی خروجی نور استفاده می شود. این درجه گرما یا خنکی بصری منبع نور است. بنابراین هر چه درجه کلوین بالاتر باشد، لامپ آبی ‌تر و خنک تر ظاهر می ‌شود. اما اگر درجه کلوین کمتر باشد، قرمزتر و گرم تر به نظر می رسد.

از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

کاربرد لامپ های فلورسنت رشد گیاه

برای رشد بیشتر گیاهان آپارتمانی، از لامپ های بین 4000 تا 6000 کلوین استفاده می کنند، زیرا دمای رنگ لامپ از طیف کاملی از رنگ های سرد و گرم تشکیل شده است. با استفاده از این لامپ ها می‌ توانید پرورش گیاهان را در گلخانه یا خارج از منزل انجام دهید.

گیاهان آپارتمانی که به نور زیادی نیاز دارند، مانند ارکیده های کتلیا، ساکولنت ها و گیاهان گوشتخوار نیز در زیر این نورهای طیف کامل بهتر پرورش داده می شوند. با گیاهان و نهال های تازه، لامپ های T8 یا T5 را در فاصله دو تا چهار اینچی از گیاهان قرار دهید تا روشنایی خورشید را تقلید کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله خرید پروژکتور رشد گیاه و قیمت آن در سال 1401 را مطالعه کنید.

لامپ های فلورسنت فشرده

فلورسنت های فشرده برای روشنایی گیاهان آپارتمانی بدون نیاز به استفاده از سیستم کامل T5 و برای صرفه جویی در هزینه ها جایگزین عالی برای لامپ های رشته ای هستند. در مورد اینکه این لامپ ها برای پروژه شما مناسب است یا خیر، حتما با یک کارشناس متخصص مشورت کنید.

لامپ رشد گیاه - فروشگاه رایان نور

لامپ های هالید یا تخلیه گازی

هالیدها معمولاً در فضاهای بزرگتر با گیاهان بزرگتر استفاده می شوند، زیرا از نظر نور محیط بیشتری را پوشش می دهند. در بیشتر موارد، شما نیازی به نور 1000 واتی ندارید. شما می توانید با یک هالید کوچکتر یا سیستم فلورسنت T5 به کار خود ادامه دهید.

لامپ های هالید با تخلیه انرژی زیاد و تولید نور آبی تاثیر بسزایی در رشد گیاهان دارند و با ایجاد نور قرمز و نارنجی می تواند رشد گل ها و گیاهان را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

خرید بهترین لامپ رشد گیاه از فروشگاه رایان نور

شرکت رایان نور، با سابقه چندین ساله در زمینه تولید انواع المان های نوری، تجهیزات نورپردازی، لامپ های ال ای دی و انواع چراغ های رشد گیاه را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به شما مشتریان عرضه می کند.

این شرکت با هدف تضمین کیفیت کالا و در نظر گرفتن استانداردهای جهانی انواع ملزومات نور و روشنایی را تولید کرده و به شما ارائه می کند.  

برای ثبت سفارش و خرید محصول می توانید پس از مشاوره رایگان از خدمات ما بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =