مقالات

خرید و قیمت چراغ های خیابانی LED

چراغ های خیابانی ال ای دی

روشنایی خیابان در هنگام شب برای رانندگان حتی اشخاص پیاده بسیار اهمیت دارد. با این حال چراغ های متفاوتی وجود دارد که از تکنولوژی ها پیشرفته ای در آن استفاده شده است. در این مقاله می خواهیم در مورد ویژگی ها و مزایای چراغ های خیابانی ال ای دی با شما صحبت کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. با رایان نور همراه باشید.

طراحی چراغ خیابانی ال ای دی

این نوع چراغ ها از انواع چراغ های یکپارچه می باشد که تمام قطعات آن یکجا بوده و قابل جداسازی نمی باشد. خوشه نوری آن بر روی یک پنل چسبانده شده و توسط یک خنک کننده مونتاژ می شود. نوری که پخش می شود نیز به صورت یکنواخت تا شعاع چند متری را روشن می کند.

با توجه به انواع متفاوت چراغ های خیابانی، تکنولوژی های پیشرفته ای در آن بکار رفته که به یک لامپ نورافکن متصل شده است. نوع طراحی چراغ های خیابانی به عوامل مهمی مانند مبدل های حرارتی، پیکربندی آن و غیره بستگی دارد.

اهمیت استفاده از چراغ های خیابانی

  • روشنایی خیابان کاربران جاده را قادر می سازد تا در تاریکی، مسیرهای عبور و مرور را به طور دقیق و آسان مشاهده کنند.
  • بهبود دید در شب از طریق نور مصنوعی استرس رانندگی را کاهش می دهد و راحتی را فراهم می کند.
  • رانندگان وسایل نقلیه با روشنایی مناسب خیابان احساس اطمینان بیشتری می کنند.
  • با روشنایی بهتر، سرعت ترافیک به طور کلی بهبود می یابد و شرایط جریان ترافیک بهبود می یابد.

رانندگان در تقاطع ها، مکان های پل، تقاطع های همسطح و مکان هایی که رفت و آمد در آنها ممنوع است، اهمیت دارند.

مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: آشنایی با انواع نورپردازی

چراغ خیابانی ال ای دی - مزایای چراغ خیابانی

چراغ های خیابانی با مصرف انرژی کم

گفته می‌ شود که بیشتر چراغ های خیابانی LED انرژی مصرفی را به‌ طور چشمگیری کاهش می ‌دهند. مطالعات نشان داده است که مصرف انرژی کمتر به کاهش سطح روشنایی بسیار کمک می کند. با این حال می توان از تعداد بیشتری چراغ در امتداد خیابان استفاده کرد.

تکنولوژی هیت سینک در چراغ های خیابانی

این تکنولوژی شبیه به یک خنک کننده عمل می کند و با عث می شود تا جریان هوای گرم براحتی عبور کند. به دلیل وجود شیارهایی که در هیت سینک تعبیه شده است، از داغ شدن دستگاه تا حد قابل توجهی جلوگیری می شود.

طول عمر چراغ های خیابانی

عموما، طول عمر چراغ های خیابانی ال ای دی بین 5 تا 10 سال است. طول عمر یک محصول معمولاً با کاهش خروجی نور تا 30 درصد تعیین می شود. این طول عمر چندین برابر نسبت به سایر چراغ های خیابانی بیشتر است. محصولات ال ای دی مانند سایر چراغ های خیابانی از کار نمی افتند.

با توجه به طول عمر بالای آن، می توان گفت که تجهیزات الکترونیکی آن نیز حدود 50000 ساعت دوام می آورند. از آنجائیکه منابع برقی اغلب در زمان کوتاهی با خرابی مواجه می شوند، اما چراغ های ال ای دی نیاز کمتری به تعویض یا سرویس دارد و هزینه کمتری نیز خواهد داشت.

نمایش رنگ چراغ های ال ای دی دقیق تر است

انعکاس رنگ ال ای دی ها برای بازتولید صحیح رنگ اجسام در مقایسه با یک منبع نور معمولی بسیار ایده آل است. نحوه پخش نور به گونه ای است که تشخیص آسان اشیاء را برای رانندگان ساده تر می کند. همچنین، به دلیل تابش نور به صورت یکنواخت، تا فاصله چند متری روشنایی قابل توجهی منتشر می گردد.

 تجهیزات نوری موثر چراغ های خیابانی LED

برخی از انواع چراغ های خیابانی معمولاً از بازتابنده ها برای گرفتن نور ساطع شده از لامپ استفاده می کنند. بازتابنده درواقع یک پوشش شیشه ای است که به پخش نور به صورت یکنواخت کمک می کند. پانل های لامپ LED می توانند نور را به هر جهت دلخواه بدون نیاز به استفاده از بازتابنده ارسال کنند.

بازتابنده ها حتی در بهترین شرایط مقداری نور را جذب می کنند. برای مثال لامپ های فلورسنت دارای لامپ های پوشیده از فسفر مقداری نور را که توسط بازتابنده بازتاب می شود جذب می کنند.

قابلیت راه اندازی مجدد را دارند

برخلاف لامپ های متال هالید، بخار سدیم و بخار جیوه، چراغ های خیابانی ال ای دی هنگام راه اندازی مجدد بلافاصله مشکلی ندارند و ممکن است به دلیل خاموش شدن ناخواسته یا قطع برق دوباره متصل شوند.

به سرعت روشن و خاموش می شود

لامپ‌ های گازی یاHID  و لامپ‌های فلورسنت مانند( متال هالید، بخار جیوه و همچنین لامپ‌های بخار سدیم) برای روشن شدن کامل کمی زمان می برد. زیرا برای روشن شدن به گرمای گاز داخلی نیاز دارد. در صورتی که چراغ های خیابانی ال ای دی معمولاً فوراً روشنایی کامل را ارائه می دهند.

چراغ خیابانی ال ای دی - رایان نور

معایب چراغ های خیابانی LED

بیشتر مردم محیطی را که معمولاً توسط ال‌ ای‌ دی ‌های با رنگ 4000 کلوین یا بالاتر تولید می‌ شود را دوست ندارند. زیرا نحوه تابش آن به صورت مستقیم بوده و تابش خیره کننده آن برای چشم مضر است. بر همین اساس، گزارش مشخصی از دولت فرانسه در سال 2013 منتشر شده که سطح درخشندگی بیش از 10000 cd/m2 باعث ایجاد ناراحتی بینایی در میدان دید می شود.

هزینه بالای چراغ های خیابانی ال ای دی

عیب دیگر این است که هزینه اولیه چراغ خیابانی LED بالا است و این باعث می شود تا چندین سال صرفه جویی در مصرف انرژی صرف کنید تا هزینه آن را بپردازید. اما از آنجائیکه کیفیت و ماندگاری این چراغ ها بالا است می توان تا چندین سال از آن استفاده کرد. اختلاف هزینه ماهیانه ال ای دی ها در مقایسه با سایر چراغ های خیابانی گازی یک چهارم است.

حساسیت چشم به نورپردازی چراغ های خیابانی

چشم انسان با تاریکی به نور سبز و آبی که به مقدار زیاد از چراغ‌های LED خیابان ساطع می‌شود، بسیار حساس است. این امر اثرات آلودگی نوری را که معمولاً به عنوان درخشش آسمان شناخته می شود، افزایش می دهد.

افزایش محتوای سبز و آبی درخشش مصنوعی آسمان ناشی از گسترش نور LED است که احتمالاً تأثیرات را بر رفتارهای حیوانات شبانه و همچنین مهاجرت پرندگان افزایش می دهد. همچنین یک نوع سایش تدریجی فسفر در چراغ های ال ای دی سفید وجود دارد. تغییر رنگ به تدریج دستگاه ها را از یک خطر به ریسک خطرناک تر منتقل می کند.

رایان نور، تولید کننده انواع تجهیزات روشنایی 

مجموعه رایان نور با سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و تولید محصولات نورپردازی فعالیت دارد. ما تلاش داریم تا با عرضه انواع چراغ های خیابانی، چراغ های سوله ای، ماژول دیجیتال، پروژکتور و غیره شما را در بهره برداری از کیفیت عالی و قیمت مناسب یاری کنیم.

این مجموعه بر اساس تضمین کیفیت محصول، امکان پرداخت در محل، ارسال به سراسر کشور و ضمانت مرجوعی کالا در مدت هفت روز را به شما می دهد. کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =