مقالات

دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه

دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه چیست؟

از دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه به عنوان یک کمک کننده جهت رشد آن استفاده می شود و برای کسانی که به فکر پرورش و رشد گیاه می باشند، می توانند به صورت فول اسپکتروم باشند و یا نیز بخشی از طیف نوری آن ها از سایر طیف ها بیش تر باشد که در مرحله به مرحله مختلف رشد گیاه موثر است.

هدف اصلی از تامین نور مصنوعی برای رشد گیاهان توسط پروژکتورهای رشد گیاه این می باشد که با کمک ال ای دی که هزینه های آن نیز مقرون به صرفه تر است و گزینه مناسبی برای تابش نور می باشد و همچنین برای فضای بزرگ نیازی به تهیه تجهیزات با تابش نور ضعیف تر نمی باشد.

حال که با لازمه خرید پروژکتورهای رشد گیاه آشنا شدید، میخواهیم در ادامه مطلب میخواهیم دلایلی برای خرید این تجهیزات در اختیار شما قرار بدهیم.

دلایل نیاز به پروژکتورهای رشد گیاه

در ابتدا همانطور که گفته شد یکی از دلایل اصلی برای تهیه این پروژکتورها، پوشش دهی فضای بزرگ با جایگزینی یک نوع تجهیز به جای خرید وسایل بیش تر با تابش نور ضعیف تر می باشد ولی دانشمندان بر اساس تحقیقات انجام گرفته به این نتیجه رسیده اند که نور تنها برای رشد گیاه کافی نمی باشد و شدت و طیف نور تابشی نیز در این روند بسیار حائز اهمیت می باشد.

این دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه که در اختیار شما قرار می دهیم، مزیت های خرید پروژکتور برای رشد گیاه می باشد که عبارتند از:

فضا

در فضاهایی که مساحت بزرگ تری دارند اگر بخواهید از لامپ های ال ای دی رشد گیاه استفاده کنید باید تعداد زیادی از آن ها را تهیه کرده و استفاده نمایید از این رو هزینه های بالایی را نیز در بر خواهد داشت.

اما اگر از پروژکتورهای مخصوص رشد گیاه برای این کار استفاده کنیم هم مقرون به صرفه بوده و هم میزان نوردهی و شدت نور کافی را برای فضای موجود تامین خواهد کرد.

استفاده و بهره مندی گسترده

پروژکتورهای رشد گیاه بر اساس مراحل مختلف رشد گیاهان طراحی و ساخته می شوند.

بر این اساس با رعایت فاصله مناسب از تاج گیاه، میزان نوردهی و شدت نور مناسب می توانید از آن ها برای کشت های ژئوپونیک، ایروپونیک و همچنین هیدروپونیک استفاده کنید. و یا حتی گیاهان کوچک نیز با استفاده زا این سیستم رشد می کنند.

دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه - رایان نور

طیف نوری

در مقاله لامپ های رشد گیاه اشاره کردیم که ال ای دی های مخصوص این کار به شکل ترکیبی از نورهای قرمز و آبی رنگ به کار گرفته شده اند و از این رو به چشم بنفش دیده می شوند.

رنگ آبی برای گل دهی و رنگ قرمز نیز برای رویش گیاه استفاده می شود ولی در مقابل استفاده از پروژکتورهای فول اسپکتروم هدف و مزایای دیگری دارد.

این نوع پروژکتورها تمامی طیف های نوری خورشید را دارند چرا که مشخص شده است نورهای  UV نیز برای بعضی از گیاهان مفید بوده و برای رشد گیاه ضروری است.

همچنین برخی از گیاهان نیز وجود دارند که به اندازه ای از نور آبی، قرمز و شدت خاصی از نور UV نیاز دارند که این امر فقط توسط پروژکتورهای رشد گیاه انجام پذیر است.

پیشنهاد میکنیم که مطالعه مقاله ی خرید انواع پروژکتورهای ال ای دی را از دست ندهید.

کنترل نور از جمله دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه

در استفاده از سیستم های پروژکتور رشد گیاه میزان نوردهی بازدهی بالایی را شاهد خواهیم بود که در این سیستم می توان به صورت خودکار این تنظیمات را اعمال کرد.

خنک کنندگی

از اصلی ترین دلایل کاهش عمر لامپ های رشد گیاه و یا خرابی آن ها، داغ شدن در فعالیت بیش از حد می باشد.

ولی بیش تر این تجهیزات دارای سیستم خنک کنندگی می باشند که عمر و راندمان کاری آن ها را بیش تر می کند و از دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه بشمار می رود که در سیستم های دیگر دیده نمی شود.

همچنین پیشنهاد میکنیم که از مقاله ی روبرو هم مطالعه کنید : نورپردازی جذاب با تیوپ دیجیتال

دلایل استفاده از پروژکتور رشد گیاه

خرید پروژکتورهای رشد گیاه رایان نور

شرکت رایان نور با تولید پروژکتورهای رشد گیاه باکیفیت و کم مصرف می‌تواند کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های رشد و پرورش گیاه در فضای بزرگ کند.

پروژکتور رشد گیاه تولید این شرکت بوده و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نیز می‌باشد. برای اینکه از اصل بودن این کالاها مطمئن شوید، رایان نور طی شرایط خاصی خدمات ضمانت 72 ساعته بازگشت کالا را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

در صورت بی کیفیت بودن و یا مشکل داشتن کالا می‌توانید ظرف 72 ساعت آن را مرجوع کنید. این امر به معنی میزان اعتماد ما به تولیدات خود است. همچنین می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر به اینستاگرام مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 11 =