مقالات

خرید و قیمت پنل لایت در سال 1401

پنل لایت ال ای دی

نور یکی از عناصر طراحی داخلی است که اغلب نادیده گرفته می شود. عدم وجود نور مناسب می تواند تاثیر منفی بر فضای خانه و محل کار شما داشته باشد. نورپردازی می تواند روحیه اعضای خانواده و کارمندان شما  را به اندازه کلی تحت تاثیر قرار دهد و همچنین ایمنی و راحتی را برای انجام کارهای روزمره مانند مطالعه، آشپزی و غیره را ممکن می کند. نورپردازی مناسب می تواند فضای اتاق شما را به شدت تغییر دهد و رنگ های استفاده شده در دکوراسیون شما را افزایش دهد. این مقاله اطلاعاتی را درمورد پنل لایت ال ای دی به شما ارائه می دهد و مزایای استفاده از آن را در سیستم نورپردازی خانه شما به تفصیل بیان می کند.

دلیل استفاده از پنل لایت در منازل و دفاتر اداری

برای ساختمان‌های مسکونی یا دفاتر، که تا حال از نور فلورسنت استفاده می ‌کنند، حالا بهتر است روش خود را تغییر دهند. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، ثابت شده که تنها برخی از کارمندان از نور محیط کار خود ناراضی هستند. متأسفانه، این به دلیل نور فلورسنت است که در بالا قرار داده شده است و باعث تشدید و ایجاد مشکلات برای سلامتی کارکنان می شود. علاوه بر نورهای ضعیف و رنگ نور نامناسب، نور فلورسنت می تواند منجر به خستگی چشم، گردن درد، استرس، اضطراب، سردرد، میگرن و عدم تمرکز شود. خوشبختانه، پنل لایت LED راه حلی پیشرو برای بهبود شرایط روشنایی در محیط های اداری و مسکونی می باشد.

پنل لایت های LED در ساختمان‌های تجاری و مسکونی کاربرد بیشتری نسبت به دیگر لامپ ها دارد. برخلاف لامپ های سنتی، پنل لایت LED دارای ترکیبی مختلفی از چراغ های LED است که می تواند نور را به صورت یکنواخت توزیع کند. در ادامه مقاله برخی دلایل وجود دارد که پنل لایت را نسبت به سایر منابع روشنایی متمایز ساخته است.

پنل لایت ال ای دی - قیمت پنل لایت

کیفیت نور عالی پنل لایت

پنل لایت دارای نور LED می توانند نور را در طیف رنگی ساطع کنند. گاهی اوقات ترکیبی از نورهای قرمز، سبز و آبی برای ایجاد نور سفید استفاده می شود.

اول اینکه نورپردازی پنل ال ای دی به دلیل کیفیت نور عالی که دارد، عوارض جسمی و روحی را تا حدی کاهش می دهد. پنل لایت نورLED  را به صورت متعادل و مساوی در کل فضای مورد نظر توزیع می نماید. در مقایسه با لامپ های دارای نور UV ، پنل لایت های LED بی ضرر و ایمن هستند. به علاوه، پنل لایت LED انرژی گرمای کمتری از خود ساطع می‌ کنند و جیوه هم ندارند. علاوه براین، کارکنان احساس بهتر و استرس کمتری خواهند داشت و با پنل های LED جدید راحت تر به کار خود ادامه می دهند.

صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از پنل لایت

هیچ احساسی بهتر از صرفه جویی نیست. چه به محیط زیست کمک کند و چه در رابطه با امور مالی باشد. پنل های LED علاوه بر ارائه روشنایی عالی، در مصرف برق نیز بهینه است. هم چنین، روشنایی LED نسبت به نور فلورسنت از نظر انرژی کارآمدتر است. به همین دلیل، در اغلب ساختمان های اداری و منازل وسیع از پنل های لایت بجای لامپ یا لوستر استفاده می کنند.

در مورد چراغ های سوله ای و کاربرد آن ها بیشتر بدانید.

طول عمر پنل لایت

علاوه بر صرفه جویی در هزینه، یکی از بهترین موارد در نصب پنل لایت های LED، افزایش طول عمر آن ها است. زیرا طول عمر آنها نزدیک به 100000 ساعت تخمین زده شده است. در مقایسه با سایر لامپ‌های UV و فلورسنت، لامپ‌های LED  صد برابر بیشتر از لامپ‌های رشته ‌ای و تقریباً 12 برابر بیشتر از روشنایی فلورسنت عمر می‌ کنند. از همین رو، پنل های لایت ال ای دی استهلاک کمتری دارند.

هوشمند سازی پنل لایت

برخی از پنل های لایت LED شامل فناوری هوشمند برای کنترل روشنایی و استفاده زمان بندی شده هستند. در صورت لزوم می توانید با کنترل بی سیم چراغ ها را خاموش کنید. حتی می توانید با برنامه ‌ریزی زمانی روشن و خاموش شدن چراغ ‌ها و میزان روشنایی آنها در زمان های معین مشخص کنید و در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کنید.

قابلیت رنگRGB  در پنل لایت:

خصوصیت  RGBجهش بزرگ در فناوری لامپ هایLED   است. بخش صنعتی مدت‌هاست که از کارایی فناوری LED بهره برده است و اکنون از این فناوری می توانیم در  سیستم برق خانگی نیز استفاده نماییم. پنل لایت RGB دارای دامنه و تطبیق پذیری فوق العاده ای در نورپردازی می باشد. برای مثال، می‌توانید از رنگ‌های پنل لایت RGB برای مطابقت با حالات خود و برای موقعیت‌های خاص در خانه تنظیم کنید.

نحوه انتشار نور پنل لایت

پنل لایت LED نور را در جهت خاصی ساطع می کند که نیاز به بازتابنده را برای انعکاس نور کاهش می دهد. این ویژگی باعث می شود LED ها برای بسیاری از مصارف مانند چراغ های فرورفته و روشنایی موثر باشند. در سایر انواع نورپردازی، نور باید در جهت مورد نظر منعکس شود و بیش از نیمی از نور ممکن است هرگز از ساحه منبع روشنایی خارج نشود. اما در سیستم پنل لایت 90 درصد امکان خروج روشنایی می باشد.

سایر مزایای پنل لایت

استحکام بالا: پنل های لایت ال ای دی با لنزهای اپوکسی ساخته می شوند نه شیشه، و در برابر شکستگی بسیار مقاوم هستند.

نصب آسان: با فناوری توسعه‌ یافته، پنل های لایت LED نیز می‌توانند به دو صورت نصب گردد:

  • کیت نصب شده روی سطح
  • کیت تعلیق
پنل لایت ال ای دی - فروشگاه رایان نور

اجزای پنل لایت LED

ساختار پنل لایت ال ای دی نسبت به سایر منابع روشنایی متفاوت است و تراشه های بیشتری در خود دارد. علاوه براین، در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند که در هر مکانی قابل استفاده است. به صورت عموم، یک پنل لایت از اجزای اصلی زیر ساخته شده است.

قاب سطح پنل

قاب روی سطح پنل لایت اغلب از مواد آلومینیومی ساخته می شود. زیرا نه تنها ظاهر را زیبا نشان می دهد، بلکه از مزیت تهویه هوایی بهتری نیز استفاده می کند. از طرفی شما می توانید هر گونه طراحی زیبای خود در اطراف پنل لایت ها ایجاد کنید.

لامپSMD

اکنون بسیاری از تولیدکنندگان از لامپ SMD به عنوان منبع نور پنل استفاده می کنند. استفاده از این تکنولوژی به منظور بهره وری انرژی و صرفه جویی در هزینه است.

صفحه انتشار شفاف

در پنل لایت LED انتخاب صفحه انتشار بسیار مهم است. زیرا پنل در انتقال موثر نور نقش بسیار مهمی دارد. امروزه اغلب از پنل اکریلیک بسیار شفاف استفاده می کنیم.

صفحه راهنمای نور

در کل اجزای پنل لایت، صفحه راهنمای نور نقش اصلی را ایفا می کند. بهترین صفحه راهنمای نور باید کل پنل لایت را روشن کند تا جلوه ای یکنواخت را بوجود آورد. علاوه بر این، طراحی عالی صفحه پنل، عملکرد محصول را تا حد قابل توجهی توسعه می دهد.

محفظه پشتی

محفظه پشتی عمدتاً برای مهر و موم کردن بدنه لامپ استفاده می شود و از جنس آلومینیوم فلزی است. این محفظه می تواند در خنک کردن پنل لایت کمک کند و در عملکرد انتشار نور را تقویت نماید.

با پنل های لایت “رایان نور” روشنایی خانه تان را دوچندان کنید

فروشگاه رایان نور، بهترین سیستم های روشنایی و تجهیزات نورپردازی را به شما ارائه می دهد که به بهترین وجه با نیازهای ساختمان شما مطابقت دارد. چنین راه حل ها خدمات سودمند اقتصادی و زیست محیطی را به همراه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما، همین حالا با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =