مقالات

قیمت انواع چراغ خطی در سال 1401

چراغ خطی

این چراغ به عنوان یک روشنایی خطی به اشکال متفاوت مانند مربع یا گرد تعریف می شود. این لامپ ها دارای نوری طولانی هستند و روشنایی را در ناحیه باریک تری نسبت به نورپردازی سنتی توزیع می کنند. معمولا بر روی دیوار یا به صورت آویز از سقف، نصب می شوند و یا به صورت فرورفته در دیوار یا سقف قابل استفاده هستند. این مقاله شما را با چراغ خطی و انواع آن آشنا می سازد و اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه می دهد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه پیدایش چراغ های خطی

در سال های قدیم روشنایی خطی وجود نداشت. به همین دلیل نورپردازی برخی از ساختمان ها و مناطق با مشکل مواجه می شد. برخی از مناطق مانند فضاهای طولانی در خرده فروشی ها، انبارها و ادارات با لامپ های رشته ای بزرگ روشن می شدند. اما روشنایی مفیدی را ارائه نمی کردند و یک سیاهه از نور هدر رفته را برای به دست آوردن روشنایی مورد نیاز تولید می کردند.

روشنایی خطی برای اولین بار در ساختمان ها و فضاهای صنعتی با استفاده از لامپ های فلورسنت استفاده شد. با رشد فناوری، کاربرد آن در بیشتر اماکن مانند کارگاه ها، فضاهای خرده فروشی و تجاری و همچنین گاراژهای خانگی رایج شد. با افزایش تقاضا برای روشنایی خطی، تقاضا برای محصولی زیباتر با عملکرد بهتر نیز افزایش یافت.

در اوایل دهه 2000 شاهد جهش های بزرگی در استفاده از روشنایی خطی بودیم. از زمان معرفی تکنولوژی LED در چراغ های خطی، عملکرد روشنایی خطی تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. از طرف دیگر، هزینه های اضافی مصرف برق را نیز کاهش داده است.

چراغ خطی - شرکت رایان نور

موارد استفاده چراغ های خطی

با توجه به انعطاف پذیری روشنایی خطی یا براکت، این محصولات در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته، از نور خطی اغلب در فضاهای تجاری مانند خرده فروشی و ادارات استفاده می شد، اما اکنون شاهد استفاده بیشتری از نور خطی در مدارس و حتی در کاربردهای خانگی هستیم.

در مورد انواع تجهیزات نورپردازی بیشتر بدانید.

نحوه نصب چراغ های خطی یا براکت

نورپردازی خطی به دلیل انعطاف پذیری، عملکرد عالی و جذابیت زیبایی شناختی به طور فزاینده ای محبوب شده است. انعطاف پذیری چراغ خطی به گونه است که می توان آن را در هر مکانی نصب کرد. به عنوان مثال شما می توانید به صورت سطحی، معلق، توکار و شبکه ای نصب کنید.

برخی از محصولات نورپردازی خطی طیفی از اشکال اتصال را در اشکال L گوشه یا T و اتصالات متقاطع ارائه می دهند. این اشکال اتصال در اندازه های متفاوت به شما اجازه می‌ دهد تا طرح‌ های خاصی را متناسب با اتاق طراحی کنید. عملکرد LED ها جهت دار هستند و نیاز به بازتابنده ها و دیفیوزرها را کاهش داده و کارایی را افزایش می دهند.

نوع طراحی محصولات نورپردازی دلیل بر عملکرد عالی آن نیست. بلکه باید از ویژگی هایی مانند کاهش هزینه مصرف انرژی، توزیع روشنایی، ماندگاری بالا و غیره برخوردار باشد. خوشبختانه با توسعه فناوری LED  و استفاده از آن در چراغ های خطی باعث شده تا عملکرد نورپردازی بهبود یابد.

طرح‌های گوناگونی که به اشکال مربعی، خطوط بلند، نور مستقیم یا غیر مستقیم و رنگ‌های سفارشی RAL تنها تعدادی از گزینه‌ های موجود هستند که LED Linear را به یک انتخاب عالی تبدیل می ‌کند. اغلب چراغ‌ های خطی LED می ‌توانند طیف وسیعی از رنگ ها را ارائه دهند که با توجه به محیط روشنایی انعطاف‌ پذیر است. گاهی اوقات می توانید با کنترل از راه دور یا کنترل دیواری میزان روشنایی و تنظیم رنگ ها را کنترل کنید.

انواع روشنایی خطی چیست؟

امروزه چراغ های خطی نسبت به چندین سال پیش بیشتر در دسترس است. شما می توانید انواع چراغ های خطی را در بازار مشاهده کنید که به صورت فرورفته، روی سطح یا به صورت معلق قابل نصب هستند. روشنایی خطی معمولا با توجه به رتبه بندی IP دسته بندی می شوند. منظور از IP میزان محافظت آن در برابر نفوذ رطوبت می باشد. چراغ های خطی که دارای رتبه IP5 هستند برای آشپزخانه، حمام و مکان هایی که آب وجود دارد بسیار مناسب هستند.

چراغ های خطی نظر به اندازه نیز می تواند متفاوت باشد. شما می توانید از آویزهای تکی یا چراغ هایی با طول 50 متر در امتداد دیوار اتاق خود استفاده کنید. هر کدام از آن ها می توانند به اندازه کافی بزرگ باشند تا اتاق شما را روشن کنند. همچنین می توانید نورهای خطی کوچکی را برای محیط هایی مانند نورپردازی زیر کابینت قرار دهید.

چراغ خطی توکار بدون لبه

استفاده از چراغ های خطی توکار برای کسانی که طراحی ظاهر برایشان مهم است انتخاب عالی می باشد. این یک طرح مینیمال را به فضای شما ارائه می دهد. زیرا نصب چراغ توکار در داخل سقف یا دیوار انجام می شود و لبه های آن توسط گچ یا سایر مصالح ساختمانی پوشانده می شود. شما می توانید این چراغ ها را در انواع عرض های پروفیل پیدا کنید.

چراغ خطی روکار

در مکان هایی که ارتفاع سقف کوتاه است و شرایط نصب چراغ توکار فراهم نباشد، می توانید از این چراغ ها استفاده کنید. چراغ های خطی روکار اغلب به صورت آویز بوده و براحتی روی سقف یا دیوار نصب می شوند. با توجه به اینکه بدنه چراغ کاملا مشخص است می توانید آن را متناسب با طرح و دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. قبل از خرید حتما نوع سیستم برق کشی ساختمان، محیط نصب، ابعاد محیط و موارد دیگر مربوط به نوع چراغ را در نظر بگیرید.

چراغ خطی - انواع براکت

چراغ خطی آویز

اگر قصد دارید روشنایی منزل خود را با طرح های زیبا دوچندان کنید، استفاده از چراغ های خطی آویز دو طرفه انتخاب ایده آلی است. این چراغ ها امکان استفاده از نور دانلایت و آپلایت را برای شما فراهم می کند. نحوه تابش نور چراغ های خطی آویز به صورت غیر مستقیم بوده و با ایجاد یک خط نوری زیبا بر روی سقف، می تواند نور ملایمی را به عنوان چراغ خواب به فضای شما ایجاد کند.

مزایای استفاده از چراغ های خطی یا براکت

چراغ خطی از تجهیزات نورپردازی مدرن می باشد که نسبت به سیستم های روشنایی سنتی عملکرد بهتری دارد. به صورت خلاصه می توان موارد زیر را نام برد:

  • میزان روشنایی بالا
  • طراحی زیبا
  • طول عمر بالا
  • کاهش مصرف انرژی
  • توزیع نور یکنواخت با طیف رنگ های متنوع
  • انعطاف پذیری بالا در فضاهای مختلف

چراغ خطی یا براکت با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارد در بسیاری از اماکن می توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر عملکرد بهتر و هزینه پایین، طراحی زیبایی را به فضای اتاق شما می بخشد.

طراحی زیبای فضا با چراغ های خطی

شرکت رایان نور با تولید انواع محصولات روشنایی مانند چراغ های خطی، سوله ای، خیابانی، انواع المان نورپردازی، محصولات دیجیتال، پروژکتور و غیره را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به شما ارائه می دهد.

ما با تضمین اصالت کالا، پشتیبانی 24 ساعته نیز برای شما فراهم می کنیم. همین حالا برای ثبت سفارش خود با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =