مقالات

موارد استفاده المان های نورپردازی

المان نورپردازی

محبوبیت المان نوری روز به روز رو به افزایش است. زیرا روشی مقرون به صرفه برای نورپردازی هر نوع فضا می باشد. المان های نوری همه کاره، سبک ، انعطاف پذیر و خاصیت نصب آسان را دارا می باشد. امروزه استفاده از این المان ها در میان مردم اهمیت بسیاری دارد. از همین رو تصمیم گرفتیم در این مقاله درمورد ویژگی های المان نوری به صورت کلی اطلاعاتی را ارائه دهیم. از اینکه با ما همراه هستید سپاسگذاریم.

روش نصب المان های دیواری و سقفی

در واقع دیوار و سقف ها رایج ترین قسمتی هستند که در آن از المان های نوری برای نورپردازی فضا استفاده می شود. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از المان های نوری برای نورپردازی دیوار و سقف ها استفاده کنید. با این حال، همه این راه ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

نورپردازی توکار

در نورپردازی دیوار و سقف های فرورفته، المان های نوری از قسمت توخالی دیوار عبور می کنند. این نوع نورپردازی برای ارائه نمایه آرام و گسترده به فضای شما عالی است. نورپردازی توکار را می توان در خانه ها ، دفاتر اداری و حتی فضاهای تجاری استفاده کرد، زیرا به فضای شما جلوه خاص تری می بخشد.

نورپردازی سطحی

در این نوع نورپردازی المان های نوری بر روی سطح دیوار و سقف ها چسبانده می شوند. معمولاً زمانی که به نور روشن تر و بدون فیلتر در فضای خود نیاز داشته باشید می توانید المان نوری را روی سطح دیوار یا سقف نصب کنید. عموما شکل ظاهر المان قابل مشاهده است و امکان جدا کردن آن نیز آسان می باشد.

نورپردازی دیوار و سقف های دکوری با المان نوری

علاوه بر نصب سطحی و توکار می توانید از المان نوری برای نورپردازی تزئینی دیوار و سقف ها نیز استفاده کنید. این نوع المان ها با طرح های خلاقانه شما می تواند رنگ های RGB و RGBW برای ایجاد آثار هنری بر روی دیوار و سقف ها ایجاد کند. نحوه نصب آن ها ساده بوده و با توجه به سلیقه شما قابل تغییر است.  

المان نورپردازی- شرکت رایان نور

المان های نوری برای نور پس زمینه در صفحه نمایش و کیس

این نوع المان ها برای جوانانی که علاقه دارند سیستم کامپیوترشان نورپردازی چشمگیری داشته باشد مناسب است. المان های نوری انعطاف پذیر و ایمن هستند. بنابراین بدون اینکه نگران آسیب یا تداخل به سیستم آن باشید، می توانید به راحتی آنها را در پشت تلویزیون خود نصب کنید. زمانی که تلویزیون شما خاموش است المان نورپردازی می تواند یک راه عالی برای ایجاد یک نورپردازی زیبا باشد.

المان های نورپردازی برای روشنایی وسایط نقلیه

با نصب المان نوری در مکان های مهم داخل و خارج خودرو، می توانید خصوصیات خاصی به آن بدهید. المان های نوری را می توان به راحتی در یک خودرو نصب  کرد. علاوه بر اینکه انرژی خود را از موتور ماشین می گیرد، ظاهر خودروی شما را جذاب ‌تر می‌کند. برای جوانانی که می خواهند جلوه زیبایی به فضای ماشین شخصی خود دهند، استفاده از المان های نوری گزینه عالی است.

المان نوری برای مناسبت ها

ایده های المان نوری برای نورپردازی مهمانی عالی هستند زیرا می توانند به راحتی در هر مکانی نصب شوند و بسیار متنوع هستند. با این المان ها می توانید علاوه بر زیبایی دکوراسیون فضا، روشنایی بیشتری را نیز داشته باشید. استفاده از این المان ها در کنار وسایل تزئینی زیبایی و حس خوشحالی را دوچندان می کند. به دلیل هزینه پایین و نصب آسان می توانید آن ها را تا چندین سال استفاده کنید.

در مورد ویژگی های پنل لایت بیشتر بدانید.

استفاده از المان نوری برای طراحی صحنه

نورپردازی صحنه بخش مهمی از طراحی است. چه یک  اجرای رسمی، اجرای تئاتر و یا یک کنسرت باشد. به هرحال نورپردازی صحنه نقش مهمی در موفقیت آن دارد. المان های نوری یک راه حل عالی برای نورپردازی صحنه هستند زیرا این نوع چراغ های LED همه کاره هستند و می توانند ساعت ها بدون مصرف انرژی زیاد کار کنند.

المان ها به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند و در هر مکانی و به روش های مختلف قابل استفاده است. می توانید از المان نوری پراکنده برای نور پس زمینه صفحه ها و سکوها نیز استفاده کنید. در برخی مواقع می توان از نورهای نئون RGB و LED برای برجسته کردن مناطق کلیدی صحنه استفاده کرد. نوع دیگری از المان نوری وجود دارد که می توان به عنوان نور پس زمینه و نورافکن استفاده کرد.

المان های نوری برای روشنایی تابلوهای تبلیغاتی

فناوری نورپردازی LED در نحوه روشن شدن تابلوهای تبلیغاتی تحول بزرگی را ایجاد کرده است. امروزه می‌ توانید طرح های جذابی از چراغ‌ های ال‌ای‌دی مانند بیلبوردهای سه‌ بعدی خلاقانه و محفظه‌هایی که توسط المان های نوری مختلف روشن شده‌اند را ببینید. المان های نوری انعطاف پذیر، مقرون به صرفه و نگهداری آن آسان هستند. طراحان و تبلیغ‌کنندگان دیگر لازم نیست نگران طراحی تبلیغات و محدودیت‌های نورپردازی باشند. زیرا المان های نوری را می توان برای روشنایی هر نوع طراحی استفاده کرد.

چراغ های نوار LED برای نورپردازی عکاسی

نور یک عامل کلیدی در عکاسی و فیلمبرداری است. شما به وسایل روشنایی خوبی نیاز دارید تا بتوانید از آنها برای دستکاری محیط یک عکس یا صحنه استفاده کنید. استفاده از نورپردازی های LED در یک اتاق بهترین راه برای نورپردازی عکاسی است. زیرا دارای وزن سبک، همه کاره و کارآمد هستند. لازم نیست نگران حمل تجهیزات نورپردازی سنگین باشید.

می توانید المان نوری را در استودیوی خود نصب کنید یا از آنها برای ایجاد وسایل روشنایی استفاده کنید. یکی از عوامل مهم در عکاسی حرفه ای این است که بدانید چگونه با نور بازی کنید و توسط المان های نوری عکس های شگفت انگیزی بگیرید.

المان نورپردازی - خرید المان نوری

المان های نورپردازی در فضاهای مختلف منزل

راه پله: نورپردازی راه پله احتمالاً از پروژه های مهم شرکت های ساختمانی است. چه از شیشه، چوب، فلز یا هر ماده دیگری ساخته شده باشد، راه پله شما وقتی با المان ها نورپردازی شود، جذابتر به نظر می رسد.

کابینت های آشپزخانه: معمولاً در نقطه کانونی منزل آشپزخانه قرار دارد و از این رو باید با طراحی خاصی روشن شوند تا با بقیه فضای شما مطابقت داشته باشند. المان های نوری به دلیل سازگاری با محیط زیست، روشنایی زیاد و کم مصرف بودن گزینه عالی هستند.

کاربرد المان نوری در مکان های عمومی

هتل و بیمارستان ها: چنین مکان هایی به منبع نور با درخشندگی بالا نیاز دارند تا همه چیز به وضوح مشاهده شود. المان های نوری با توجه به روشنایی زیاد در عین حال انرژی کمتری نسبت به منابع نور سنتی مصرف می کنند.

کافه و رستورانت ها: در این مکان ها برای ایجاد یک فضای آرام اغلب از نورپردازی های ملایم با نور کم استفاده می کنند. با توجه به مناسبت خاصی مانند تولد یا جشن می توان از انواع دیگر المان ها استفاده کرد.

نورپردازی خلاقانه با المان های نوری “رایان نور”

المان های نوری بسیار متنوع هستند و می توان از آنها برای روشن کردن هر فضایی به راحتی استفاده کرد. شرکت رایان نور با هدف ارائه خدمات بهتر، انواع تجهیزات نورپردازی، چراغ های روشنایی، محصولات دیجیتال، قطعات خام و پروژکتور را تولید می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 20 =