مقالات

خرید انواع چراغ های استخری با قیمت مناسب

چراغ استخری

برای انتخاب چراغ استخر باید انواع آنرا بشناسید و تشخیص دهید کدام یک برای شما مناسب است. برای انتخاب بهترین نوع چراغ استخر باید عواملی مانند میزان مصرف انرژی، نوع چراغ و ایمنی چراغ استخری، نوردهی و غیره را در نظر بگیرید. در ادامه مقاله می خواهیم در مورد انواع چراغ های استخری و کاربرد آن ها با شما صحبت کنیم.

چراغ استخری از جمله المان های نورپردازی می باشد که در استخر کاربرد زیادی دارد و به اهداف مختلفی از قبیل زیبایی، ایمنی و نورپردازی استفاده می شود.

کاربرد چراغ های استخری

استفاده از چراغ استخری علاوه بر جنبه زیبایی، بیشتر باعث ایمنی استخر و محوطه مربوط به آن می باشد. وجود چندین چراغ استخری موجب روشنایی بیشتر می شود و از سقوط افراد در هنگام شب جلوگیری می کند.

برخی از افراد از چراغ های استخری به منظور زیبایی و نورپردازی استخر و محوطه آن استفاده می کنند. از همین رو باید هنگام انتخاب چراغ استخری به ابعاد استخر، رنگ و بدنه استخر، نوع نوردهی فضا و غیره توجه کنید.

استفاده از چراغ های استخری با تکنولوژی جدید باعث می شود تا استخرهای قدیمی نیز با ظاهر چشمگیرتری به خود بگیرد.

چراغ استخری - فروشگاه رایان نور

چراغ استخری توکار

معمولا چراغ های استخری را بر اساس نوع نصب به دو گروه توکار و روکار دسته بندی می کنند. چراغ های توکار به درون دیوار نصب می شوند و توسط یک کاسه بتنی پوشانده می شوند. از آنجائیکه این نوع چراغ ها با سطح دیوار همسطح هستند زیبایی ظاهری استخر را دوچندان می کنند. اما از نظر بازتاب نور، نورپردازی کمتری را از خود ساطع می کنند.

چراغ های استخری توکار که از نوع LED هستند کاربرد زیادی نسبت به انواع دیگر دارد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی برق می شود.

چراغ استخری روکار

این نوع چراغ ها به صورت خارجی بر روی سطح دیوار استخر نصب می شوند. به همین دلیل، نسبت به سطح دیوار کمی برجسته است. برخلاف چراغ های توکار، نور بیشتری را می تواند منعکس کند.

برخی از انواع چراغ های استخری که امروزه کاربرد زیادی دارد، نوع هالوژن توکار می باشد. علاوه براین، چراغ های استخری از نوع تکنولوژی LED می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

چراغ های استخری رشته ای

این نوع چراغ ها بسیار قدیمی هستند و امروزه به ندرت استفاده می شود. چراغ های استخری رشته ای از نظر تکنولوژی ساده تر می باشد و راندمان پایین تری نیز دارد. با توجه به انعکاس نور کافی در فضای استخر، اما نحوه نورپردازی آن به صورت مستقیم می باشد. شاید به دلیل قیمت پایین آن بسیاری از افراد چراغ های رشته ای انتخاب کنند، اما این را به یاد داشته باشید که کیفیت، تکنولوژی استفاده شده در آن و نوع نورپردازی آن در الویت است.

مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: تفاوت چراغ های خیابانی LED و سنتی

چراغ های استخری هالوژن

این نوع چراغ ها معمولا از انواع رایج چراغ های استخری می باشد که از قدیم تا حال از آن استفاده می کنند. چراغ های استخری هالوژنی نسبت به انواع دیگر چراغ ها از طول عمر بیشتری برخوردارند و نور بیشتری را از خود منعکس می کند.

علی رغم مزایای چراغ های استخری، بعضی معایب نیز دارد که از جمله می توان به تولید حرارت زیاد آن اشاره کرد. همین امر باعث شده تا از آن در خارج از آب استخر استفاده نشود. از طرف دیگر، چراغ های استخری هالوژنی باید سالی یک بار تعویض شود که هزینه زیادی را برای تعویض لامپ و قطعات داخلی می طلبد.

چراغ استخری LED

بروزترین نوع چراغ های استخری که محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است، نوع LED است. این چراغ ها نور زیادی را منعکس می کنند و باعث روشنایی بهتر محوطه استخر تا مسافت طولانی می شود. یکی از تفاوت های بارز چراغ های استخری LED و هالوژن در این است که نور منعکس شده از چراغ های  ال ای دی یکنواخت می باشد و فضای بیشتری را روشن می کند.

برای اینکه نورپردازی بهتری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از رنگ های کمرنگ به عنوان زمینه استخر استفاده کنید. زیرا در استخرهایی با رنگ تیره، انعکاس نور به خوبی اتفاق نمی افتد.

تکنولوژی چراغ های LED باعث شده تا بتوانید از رنگ بندی های متنوع آن بهره مند شوید. همچنین، توسط ابزارهای ریموت کنترل می توانید نحوه روشن و خاموش کردن و تغییر رنگ چراغ را تنظیم کنید.

چراغ های استخری ال ای دی دارای راندمان بالاتری نسبت به انواع چراغ هالوژنی می باشند و طول عمر بیشتری نیز دارند. اما قیمت خرید چراغ های استخری ال ای دی نسبت به سایر چراغ ها گران تر هستند و در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض قطعات آن وجود ندارد.

چراغ استخری - چراغ استخری پایه ای

طریقه نصب چراغ استخری

اکثر چراغ های استخری دارای ویژگی هایی هستند که می توان از آن ها تا ساعات طولانی در آب استفاده کرد. جنس بدنه چراغ استخری دارای مقاومت بالایی است و از مواد ضد آب ساخته شده است. برای نصب چراغ های استخری در مرحله اول باید نوع نصب چراغ را تعیین کنید که به صورت توکار و یا روکار می باشد.

اگر می خواهید چندین چراغ در محوطه استخر نصب کنید باید فواصل مساوی را در نظر بگیرید. این فاصله معمولا بین 30 تا 50 سانتی متر می باشد. سعی کنید چراغ ها را در قسمت هایی از استخر نصب کنید که آب بر روی سطح آن جریان داشته باشد و همواره تمیز بماند.

با استفاده از چراغ های استخری و آبنما ممکن است در معرض خطر برق گرفتگی قرار بگیرید. به همین دلیل، سعی کنید از چراغ هایی استفاده کنید که از ولتاژ پایینی برخوردارند و گرمای زیادی را تولید نمی کنند. برای اطمینان بیشتر بهتر است از یک ترانس برای انتقال جریان برق استفاده کنید تا میزان ولتاژ را پایین نگه دارد.

بهترین چراغ های استخری را از فروشگاه رایان نور خریداری کنید

نورپردازی استخر علاوه بر اینکه روشنایی محوطه استخر را تامین می کند، فضای لذتبخش و زیبایی را نیز فراهم می کند. هنگام انتخاب چراغ استخری به عوامل مهمی مانند میزان روشنایی، نحوه نصب، مصرف انرژی و غیره دقت کنید تا از بروز مشکلاتی مانند خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید.

فروشگاه آنلاین رایان نور، با سابقه چندین ساله در زمینه تولید انواع تجهیزات نورپردازی فعالیت می کند. کارشناسان ما در خدمت شما هستند تا با مشاوره رایگان انواع محصولات روشنایی مانند چراغ های استخری، چراغ خیابانی، انواع المان نوری و غیره را به شما عرضه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 2 =